فایل پژوهشی :دست آوردهای دولت الکترونیک – بررسی روند ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی |
دست آوردهای دولت الکترونیک[۱]
۱-ارائه همه خدمات عمومی به صورت الکترونیک برروی اینترنت
۲-تامین یک مرکزاطلاعات به عنوان مکانی برای دسترسی به اطلاعات خدمات دولتی
۳-امکان پرداخت الکترونیکی قبض ها به دولت
۴-انتقال کلیه اطلاعات دولتی ازقبیل قوانین وظائف وساختارهای سازمان های دولتی به اینترنت به گونه ای که توسط مردم قابل استفاده باشد.
۵-اسناد(دولتی )آرشیوهاوبانکهای اطلاعاتی به صورت آنلاین قابل دسترسی است
۶-کلیه اموراداری به صورت آنلاین انجام می شود
۷-افزایش قابلیت مدیریت آنلاین مدیران دولتی
۸-انجام کلیه امورتجاری به صورت آنلاین
۹-وجوداینترنت باپهنای خط بالابرای موسسات تحقیقاتی
۱۰-اشتراک اطلاعات بین موسسات دولتی
۱۱-استفاده ازنامه های الکترونیکی
۱۲-استفاده ازکارت های هوشمند
۱۳-استفاده ازکیوسک های اطلاعاتی
مبحث دوم : ثبت الکترونیکی
دراین قسمت ازپژوهش تعاریفی که ازثبت الکترونیکی بیان گردیده است ارائه می گرددوسپس به چگونگی روند اجرای آن در دو نهاد سازمان ثبت اسنادواملاک کشورو دفاتراسنادرسمی می پردازیم.ذکراین نکته ضروری است که با توجه به عنوان پژوهش منظورازتعریف ثبت الکترونیک ثبت اسنادرسمی به شیوه الکترونیکی ودرفضای مجازی است.
[۱] – نقشینه ، وحید ، حکومت مداری خوب با دولت الکترونیک ، روزنامه ایران ، یکشنبه ۳۰/۲/۱۳۸۶ سال سیزدهم ، شماره ۳۶۴۲، ص ۱۶
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-23] [ 05:08:00 ق.ظ ]
|